Safar Musafir

Safar Musafir

Don't Give Up!

Ingat, setiap kali sesuatu menimpa kita, sama ada baik atau buruk, itu adalah pelajaran yang menuntut perubahan. Belajarlah secara berterusan dan berubahlah secara berterusan. Nanti kita akan mencapai kebaikan secara berterusan pula.

Followers

Untaian Hikmah

Rasulullah s.aw. bersabda : "Mukmin dengan mukmin yang lain ibarat satu anggota tubuh, satu bahagian sakit, yang lain turut akan merasakannya."

Tuesday, November 20, 2012

Aku Mahu SyurgaNya

Zinnirah, ini untuk mu.


Kita tak boleh hidup dalam kenangan masa lalu. Supaya kita sentiasa bertapak di dunia realiti. Bergerak dengan lebih indah dan berjaya dengan apa yang kita ada di hari ini. Tapi kita tak boleh buang kenangan tu. Kerana kenangan itulah yang yang mengajar kita erti hidup, kasih sayang, rindu dan cinta.

Jadi aku simpan kenangan-kenangan itu dalam memori hati dan akal. Dalam pengharapan kenangan yang ada dulu, sedar atau tidak dan kenangan yang bakal kita cipta di hari ini dan akan datang, menjadi saham kita untuk ke syurgaNya. 

Yang teratas. 

Firdausi.

Dan hari ini, aku menangis di bangku ini, merindui saat untuk bertemu. Dan aku lebih merindukan untuk bertemu di syurgaNya. 

Tak sabarnyaa.. ;') 

*kesatairmata*

Ankara,  23 Oct 2012


No comments:

Post a Comment